کاربرد دستگاه کلایمر


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 277
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2323
:: باردید دیروز : 485
:: بازدید هفته : 4649
:: بازدید ماه : 12966
:: بازدید سال : 27247
:: بازدید کلی : 218530

RSS

Powered By
loxblog.Com

پنج نفر

کاربرد دستگاه کلایمر
دو شنبه 12 ارديبهشت 1401 ساعت 19:16 | بازدید : 540 | نوشته ‌شده به دست محمد حسین احمدی | ( نظرات )

دستگاه های کلایمر کاربردهای بسیار مهمی در نگهداری نمای ساختمان ها دارند. تمیز نگه داشتن نمای برج ها و ساختمان های بلند یکی از چالش هایی است که با کمک کلایمر می توان آن را به کاری ساده و کم هزینه تبدیل کرد. از مهمترین کاربردهای کلیپر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی به نمای ساختمان های بلند
  • تعمیر و نگهداری
  • تمیز کردن
  • رنگ آمیزی
  • نصب پنل کامپوزیت
  • بازسازی نمای سازه های بلندمرتبه

بدون کلایمر، بسیاری از کارهای مهم مانند نگهداری، تعمیر و تمیز کردن محیط ساختمان های بلند دشوار خواهد بود. از این دستگاه ها علاوه بر کمک به دسترسی کارگران به قسمت های مختلف ساختمان های بلند، برای جابجایی اقلام کوچک مانند دستگاه های کوچک فوم بتن برای تعمیر نمای ساختمان نیز استفاده می شود.

نحوه نصب کلایمر

در اکثر پروژه های بلندمرتبه می توان خرید یا اجاره کلایمر را در نظر گرفت و تقریبا هیچ محدودیتی برای نصب آنها وجود ندارد. فرآیند نصب کلایمر با نصب سازه های سقف آغاز می شود. این سازه ها شامل سبدهایی با وزنه های متعادل کننده، ستون ها، تیرها یا بازوها برای نقاط آویزان، قفسه ها یا تکیه گاه های تعادل و برج های ضد لغزش است. ضمناً در انواع ریل ها باید نرده گذاری روی سقف انجام شود. در مرحله بعد نوبت به نصب سبد کلایمر می رسد که شامل پاور باکس، ترمزهای اضطراری، کابل برق، کابل جمع شونده، سیستم سنکرونایزر و.. در هنگام نصب کلایمر توجه به طول باز و باز بودن آن بسیار حائز اهمیت است. وزنه های مورد نیاز برای کلایمر همچنین انتخاب نوع موتور و گیربکس برقی باید با توجه به ظرفیت دستگاه انجام شود. از آنجایی که نصب کلایمر یک کار تخصصی است، توصیه می کنیم مراحل نصب را به کارشناسان مجرب بسپارید.

تفاوت کوهنورد قابل حمل و ثابت

کلایمرها به طور کلی به دو گروه مختلف تقسیم می شوند: کلایمر قابل حمل و سیستم های کلایمر ثابت. کلایمر قابل حمل می تواند به طور موقت استفاده شود یا به ساختمان های دیگر منتقل شود. به این ترتیب پس از اتمام کار می توان دستگاه را جمع آوری و به انبار انتقال داد. اما سیستم کلایمر ثابت با توجه به انواع مختلف آن مانند مونو ریل، ماشین سقفی و تلسکوپی روی پشت بام ساختمان ها نصب می شود و دائمی است. کلایمرهای قابل حمل مانند سایر دستگاه های قابل حمل همه کاره مانند دستگاه فوم بتن نیسان را می توان در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار داد و معمولاً بهترین گزینه برای دوش هایی هستند که در پروژه های مختلف کار می کنند. نیز در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر، هر ساختمان مرتفعی نیاز به سیستم کوهنوردی دارد.

انواع سیستم های کلایمر ثابت و کاربرد آنها

سیستم های کلایمر به انواع مختلفی تقسیم می شوند که معمولا بر اساس نحوه نصب بر روی سقف و کاربرد آنها تقسیم بندی می شوند. در اینجا مهمترین سیستم های خرید کلایمر صفر آورده شده است:

سیستم ریلی مونو

سیستم مونو ریل نوعی سیستم کلایمر است که شامل ریل های اطراف ساختمان می شود. با کمک این سیستم می توانید روی ریلی که در اطراف ساختمان کشیده شده است به صورت افقی حرکت کنید. سیستم مونوریل ممکن است دستی یا برقی باشد. برج های سیستم تک ریلی به دو دسته زیر تقسیم می شوند که در پروژه های مختلف کاربردهای متفاوتی دارند: سیستم ایستاده آزاد، سیستمی برای حرکت افقی کوهنورد این سیستم یک سقف ماشینی است که به کمک ماشین چرخدار می تواند به صورت افقی روی سقف حرکت کند. این ماشین چرخدار دارای بازوهایی است که کل سکوی کوهنوردی از آن بر روی سطح نما آویزان است.

سیستم سقف ماشین ریلی

با ترکیب دستگاه سقف و مونو ریل نوع دیگری از کلایمر به نام دستگاه ریل سقفی ایجاد شده است که قابلیت جابجایی آن با دستگاه سقف کمی متفاوت است و در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

سیستم تلسکوپی، کامل ترین سیستم کوهنوردی

بر خلاف انواع دیگر سیستم های کلایمر که معمولاً در کناره های سقف اجرا می شوند، سیستم تلسکوپی در یک نقطه مرکزی روی سقف نصب می شود. این سیستم علاوه بر قابلیت حرکت به چپ و راست، قابلیت حرکت به جلو و عقب را نیز دارد. از سیستم های تلسکوپی در ساختمان هایی استفاده می شود که نمای آن ها صاف نبوده و حرکت ساده کلایمر به سمت بالا و پایین امکان دسترسی به قسمت های مختلف محیط را نمی دهد.

بالاخره دستگاه کوهنورد چیست

در این مقاله سعی کردیم به این سوال که کلایمر چیست پاسخ دهیم و با کاربردهای این دستگاه آشنا شویم. تمام ساختمان های بلند به یک کلایمر برای حفظ نما، انجام تعمیرات و دسترسی به فضای اطراف نیاز دارند. همچنین در بسیاری از پروژه ها به جای داربست های گران قیمت، کلایمر بهترین گزینه هستند. شما می توانید انواع کوهنوردان را از یک شرکت عمرانی معتبر Datam خریداری یا اجاره کنید و در نتیجه هزینه های خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. برای تهیه این دستگاه های همه کاره با همکاران ما در بخش پشتیبانی تماس بگیرید و کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.




|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: